Ethnoglobus » КОНФЕРЕНЦИИ » TÜRK DÜNYASI VƏ BƏHAİ DİNİ

TÜRK DÜNYASI VƏ BƏHAİ DİNİ

image

“Ethnoglobus.az Beynəlxalq onlayn araşdırma mərkəzi “Türk Dövlətlər Birliyi və bu coğrafiyada yaşayan xalqlar” movzusunda onlayn konfransa start verib. Konfrans çərçivəsində müxtəlif dillərdə müəllif yazıları və müsahibələr dərc olunur. 

 
Bu qəbildən növbəti məqalə Bəhai dini icmasının  

ictimai Əlaqələr ofisinin koordinatoru

Bakı Dövlət Universitetinin dosenti, fəlsəfə doktoru Azər Cəfərov tərəfindən təqdim olunub.
 



Cənubi Azərbaycan

               Seyyid Əli Məhəmməd Bab 1844-cü ildə İranda Babi dinini (Bəhai dinin xələfi) nazil edəndə ardıcılları arasında ilk vaxtlar farslar və türklər (azərbaycanlılar) üstünlük təşkil edirdi. Baba iman gətirmiş ilk 18 nəfərin 9-u türk idi. Hərəkat genişləndikcə ona kürd, ərəb və digər etnik qruplardan olan şəxslər qoşuldular. Hərəkatda xüsusi rolu olmuş Quddus və Tahirə (Babın yeganə qadın şagirdi) də türk idi. Tahirənin babilər hərəkatında məqamı180 ildir insanları düşündürür. Tahirə tarixə qadın azadlıqlarının və qadın-kişi bərabərliyinin carçısı kimi daxil olmuşdur. O,  İslam şərqində çadrasını atmış ilk müsəlman qadın idi. Bu hadisə 1848-ci ildə babilərin Bədəşt konfransında (Xorasan əyalətində) iştirak edən 80 nümayəndənin qarşısında baş verdi. Tahirə onların arasında yeganə qadın nümayəndə idi. 

          Konfransda Tahirə münaqişəyə səbəb olan başqa bir iddia ilə də çıxış edir. O, Babın təliminin Yeni İlahi Vəhy olduğunu söyləyir və babiləri İslamdan çıxmağa çağırır. Bu, iştirakçıları daha da çaşqınlığa salır. Tahirə  konfransın iştirakçılarına bu sözlərlə müraciət edir:

             “Sizin hamınız bu gün bilməlisiniz ki, Allah özünü zahir edib və Quranın hökmü aradan qaldırılıb: bizə göydən yeni kiitab nazil olub və bizə yeni qanun verilib, biz insanlar arasında onu yaymalıyıq. Gəlin mövhumat və xudbinlik qəbirlərindən qalxaq və Qiyamət Gününün yaxın olduğunu bəyan edək; onda bütün dünya   yeni həyata cavab verəcək! Bu qiyamət Şeypurunun səsi mənəm







Foto: google/Tahirə Zərrintac

 

            Onun etdikləri babiləri o qədər heyrətə salır ki, onlardan biri qəzəbindən öz boğazını kəsməyə cəhd edir, qalanları isə  nifrətlə Tahirəyə hucum edirlər. Lakin iradəsinin gücü və bəlağətli nitqi ilə Tahirə kişiləri onunla razılaşmağa məсbur edir.  

          Bədəşt konfransından sonra dramatik hadisələrin baş verdiyi ərazilərdən biri Cənubi Azərbaycan idi. Bab 1850-ci il iyulun 9-da Təbriz şəhərində edam edilir. Azərbaycan şəhəri Zəncanda ciddi toqquşmalar baş verir. Üsyançılar arasında Zey­nəb adlı gənc qız qəhrəmanlıq rəmzinə çevrilir. Professor Zülfəli İbrahimov onun haqqında yazır: “Son dərəcə şücaətli olduğuna görə zəncanlılar bu qıza “Şahnamə”nin qəhrəmanı Rüstəmin adını vermişdi. Xalq ona Rüstəmə deyirdi”. Başqa tədqiqatçı professor Sabir Gəncəli yazır: “Şah qoşunları dəfələrlə hücüm edib Rüstəmənin müdafiə etdiyi istehkamı tutmağa cəhd göstər­sə də buna müvəffəq ola bilməmişdilər. Rüstəmə döyüşdə deyil, yatdığı yerdə cəsus əliylə öldürülmüşdü”. On minlərlə insan qətlə yetirildikdən sonra babilər hərəkatı yatırılır.

           Bəhaullah 1863-cü ildə  Özünü İlah zühur elan edib, Allahdan Yeni Təlim gətirdiyini bəyan edəndən sonra, Bəhai dini dünyaya yayılaraq çoxmillətli dinə çevrilir. Müasir dövrdə coğrafi yayılmasına görə o, Xristianlıqdan sonra ikinci din sayılır. Mənbələrdə dünyanın 234 ölkəsində 2000-dən çox millət, xalq və etnik qrupa mənsub 8-10 milyon bəhainin olduğu qeyd edilir. Babi, sonradan Bəhai dini icmalarının yarandığı ilk coğrafi məkan isə Azərbaycan və Türküstan (Mərkəzi Asiya) olmuşdur.

Şimali Azərbaycan 

Bab 1844-cü ildə öz missiyasını elan etməzdən əvvəl, Azərbaycanın şimalında da Vəd olunmuş Zühurun, tezliklə baş verəcəyini gözləyən insanlar vardı. 1830-cu illərdə Molla Sadıq Vənəndli Ordubadın Vənənd kəndində Mehdinin gəlişinin yaxın olduğunu təbliğ edirdi. Tərəfdarlarının Naxçıvanda sürətlə artması Rusiya hakimiyyət dairələrini təşvişə saldı, onlar Molla Sadıq Vənəndlini Varşavaya sürgün etdilər və O, orada vəfat etdi. Lakin onun şagirdlərindən biri Seyid Əbdül Kərim onun işini davam etdirdi. Ruslar Əbdül-Kərimi Smolenskə sürgün etdilər. Sürgün müddəti bitdikdən sonra O, Həştərxana getdi. Mirzə Kazım Bəyin “Smolenskli Seyid” dediyi şəxs məhz Seyid Əbdül-Kərim idi. Mirə Kazım Bəy ona iki məktub yazmış və həmin məktubların mətni “Bab və babilər” kitabında verilmişdir.

XIX əsrin ikinci yarısında babi, sonralar Bəhai icmaları Şimalı Azərbaycanın Bakı, Balaxanı, Gəncə, Bərdə, Şəki, Naxçıvan və digər yerlərdə fəaliyyət göstərirdi. 1860-70-ci illərdə  Bakı icmasının yaradıl­masında Azərbaycanın xalq şairi Mikayıl Müşfiqin babası Xızılı Mirzə Əbdülqədir İsmayılzadə böyük rol oynamışdır. Artıq XIX əsrin 80-ci illərinin əvvəllərində bu icmalarda yüzlərlə insan vardı. Bakı icmasının arxivində icmanın adına 1887-ci ildə alınmış Çadrovı küçəsi (indiki Mirzağa Əliyev) 216 nömrəli evin mülkiyyət hüququna dair sənəd var. Bəhai icmaları Azərbaycanda yaranan gündən maarifçiliyi, uşaqlara, xüsusən də qızlara dünyəvi təhsilin verilməsini təbliğ etmiş, dinlər arası dialoq və əməkdaşlığa can atmışlar. Bu cür fəaliyyətlər fanatik ruhanilərin xoşuna gəlməmiş, Bakı, Mərdəkan, Balaxanı, Bərdə və Şamaxıda bəhailərə qarşı cox ciddi təz­yiq­lər olmuşdur. Axund İbrahimxəlil bi­lən­də ki, oğlu Molla Sadiq bəhailiyi qəbul edib onun ölümünə fətva verir.

1901-ci ildə Molla Sadiq qətlə yetirilir. Fətvanın qurbanı olduğu üçün  müsəlman qəbirstanlığında dəfninə icazə verilmir və bəhailər Molla Sadiqi bağ sahələrinin birində torpağa tapşırırlar. Çox uzun illər sonra onun məzarı Mərdəkan qəbirstanlığına köçürülür.


Bəhailərin təklif etdiyi maarifçilik yolu Azərbay­ca­nın azad fikirli şəxslərinin diqqətini özünə cəlb edırdi. Görkəmli bəstəkarı Üzeyir Hacıbəyov və maarifçi şair Məhəmməd Hadi (1879-1920) öz yazılarında Bəhai təlimini dəfələrlə xatırlamışlar. Digər görkəmli maarifçi şair Mirzə Ələkbər Sabir (1862-1911) Balaxanı icması ilə dostluq münasibətində olmuşdur. Şair icmanın üzvü Kəblə İmranla dostluq etmiş, bir müddət onun evində yaşamışdır. M.Ə.Sabir Bala­xanıda yaşadığı dövrdə icmanın tədbirlərində qonaq kimi iştirak etmişdir. 










Foto: az.wikipedia.org / 1926- cı ildə Bakıda təşkil olunmuş Bəhai təmayüllü məktəb.


Mesenat kimi xidmətlər göstərmiş milyonçu Musa Nağıyev (1849-1919) və Qafqaz türkləri arasında “ustad şair”  kimi tanınmış Mirzə Əbdülxaliq Yüsif də Bakı  icmasının üzvləri olmuşlar. Milyonçunun şəxsi nüfuzu bəhailərə qarşı açıq təzyiqlərin qarşısının alınmasında rol oyna­mış­dır. 

Bəhai dini bu dövrdə dahi rus mütəfəkkiri L.N.Tolstoyun da diqqətini özünə cəlb edir. Bu təlimlə O, ilk dəfə 1884-cü ildə tanış olur. Yazıçının məktublarında və gündəliyində babi (sonralar bəhai) təlimi haqqında qeydlər vardır. O, “Bab” pyesinin müəllifi İ.A.Qrinevskayaya yazdığı məktubunu aşağıdakı sözlərlə bitirmişdir: “Babi təlimi qardaşlıq, bərabərlik və məhəbbət kimi fundamental ideyalara söykəndiyi üçün böyük gələcəyi vardır”. Lev Tolstoy bu yeni din haqqında Firuddin Xan Bədəl­bə­yova yazdığı cavab məktubunda öz fikrini belə ifadə edir: “İs­lam Dinindən törəmiş, bəhailiyə keçən babilərin təlimi ən böyük və təmiz dini təlimlərdən biridir...” 

Əbdül-Bəha, L.N.Tolstoyun Bəhai dini ilə maraq­lan­ma­­­sı xəbərini eşidən kimi, Bakı icmasının üzvi Əli-Əkbər Naxçivaniyə yazıçı ilə əlaqə saxlayıb, onu bu təlim ilə bağlı tam və obyektiv məlumat ilə təmin etmək göstərişini verir. Bir müddət sonra Ə.Naxçivaniyə cavab məktubunda L.Tolstoy babi və bəhai təlimləri haqqında kitab yazmaq istəyində olduğunu bildirir. 1902-ci ilin sentyabrında İran bəhaisi Əzizulla Yasnı Pol­ya­nada L.Tolstoy ilə görüşüb,  Əbdül-Bəhanın mək­tu­bunu ona çatdırır. Əbdül-Bəha məktubda yazırdı: “Elə hərəkət edin ki, sizin adınız iman dünyasında xoş xatirə qoysun. Bu dünyaya çox filosoflar gəlib və hər biri, belə deyək, beş metr hündürlüyündə bayraq qaldırıb. Siz isə bayrağı on metrə qaldırmısınız, Birlik dəryasına baş vurun və Allahın Əbədi köməyini əldə edin”. Əzizulla bu görüşdə yazıçının Bəhaullahın təliminə münasibəti ilə maraqlanır. L.Tolstoy cavabında deyir:“Mən Onu necə inkar edə bilərəm... Mən əminəm ki, Onun dini bütün dünyanı fəth edəcək”. 

Azərbaycan ədəbiyyatının görkəmli nümayəndəsi, bir sıra tarixi və fəlsəfi  əsərlərin müəllifi Hüseyn Cavid (1884-1941) bəzi məlumatlara görə, Almaniyada olan zaman Bəhai dinini qəbul etmişdir. Tədqiqatçı alim Rəfael Hüseynov Hüseyn Cavi­din həyatına həsr etdiyi tədqiqat əsərində qeyd edir ki, H.Cavid öz həyat yoldaşını bəhailərə məxsus tərzdə, “Allahu-Əbha” de­yə salamlayırmış. Hüseyn Cavidin oğlu Ərtoğrul Bəhai gəncləri ilə, xüsusən də Ətaullah Qasımovla (1938-ci ildə represiya qur­banı olmuş Fərəc Qasımovun oğlu) yaxın dostluq əlaqələri sax­lamışdır.

Bolşeviklərin haki­miy­yətə gəlməsi bəhai icmaları üçün ağır günlərin başlanğıcı oldu. Xüsusi dekretlə dini nigahlar ləğv edildi və icmanın mül­kiyyətində olan torpaq sahələri dövlətin mülkiyyətinə  keçdi. 1922-ci ildən başlayaraq mətbuatda bəhai təlimini antibol­şevik ideologiyada ittiham edən məqalələrin çıxması ciddi təqib­lər üçün bir növ işarə oldu. 1926-cı ildə İran mənşəli bəhailərin kütləvi şəkildə İrana deportasiyası ilə bəhailərə qarşı təqib kampaniyası baş­la­yır. İcmalarda yığıncaqlar keçirmək və ianələr toplamaq qada­ğan edilir. Dini ədəbiyyat və iclasların protokolları müsa­dirə edilir. Bir müd­dət sonra kəskin qadağalar götürülsə də, məclislərin keçi­ril­məsi üçün xüsusi dövlət razılığının olması tələbi qoyulur.















Foto: az.wikipedia.org/ Milyonçu Ağa Musa Nağıyev

1928-ci ildə bəhailərə qarşı kütləvi təqib kampaniyası yeni qüvvə ilə alovlanır. Bakıda Ruhani Məhfilin iki üzvü  həbs edilir. 1929-cu ilin iyulunda təkrar həbs­lər zamanı Bakı və Bərdədə 24 nəfər həbs­xanaya atılır. Altı ay sonra onlardan 16 nəfəri azadlığa bu­ra­xılır, qalanları Sibirə sürgün edilir. İcmaların dövlət qeydiyyatı və Nizamnamələri ləğv edilir, komitələr buraxılır, bəhai mək­təb­ləri bağlanılır, müəllimlər işdən çıxarılır. Dövlətin xüsusi fərmanı ilə dini icmaların mülkiyyətində olan daşınmaz əmlak, o cümlədən Çadrovı kuçəsi 216-da yerləşən Bakı Bəhai dini ic­masına məxsus bina dövlətin mülkiyyətinə keçir. İcma qar­şısında ya binanı boşaltmaq, ya da onu yüksək haqla dövlətdən icarəyə götürmək kimi şərt qoyulur. Dövlət orqanları ilə danışıqlardan sonra icarə razılaşması əldə edilir. 

1931-cu ilə sovet hakimiyyəti mövqeyini bir qədər də kəskinləşdirərək, icmalardan Məhfillərin buraxıl­ma­sını və bütün fəaliyyətləri dayandırmağı tələb edir. Bə­hailər dövlətin tələblərini yerinə yetirərək kollektiv fəaliy­yətlərini dayandırırlar. Bu vəziyyət 1934-cü ilə kimi davam edir. 1934-cü ilin əvvəllərində dövlətin siyasəti gözlənilmədən dəyişir; müsadirə olunmuş əmlak yenidən icmalara qaytarılır, bir yerə toplaşmaq və məclislər keçirməyə icazə verilir. Bakı, Gəncə, Bərdə, Balaxanı və Salyanda icmalar öz fəaliyyətlərini bərpa edirlər.















Foto: Hüseyn Cavid / huseyncavid.az

1937-ci ildə vəziyyət yenidən də­yişir. Həmin ilin oktyabrından 1938-ci ilin fevralına kimi bəhai icmalarına qarşı təqib kompaniyası başlayır. Həbslər Bakı, Balaxanı, Bərdə, Gəncə, Salyan, Xilli (indiki Neftçala), Nax­çıvan icmalarında aparılır. Həbs olunanlardan 38 nəfəri güllə­lənir və ya cəza yerində naməlum səbəbdən həlak olur. Yüz­lərlə ailə Qazaxstana və Sibirə sürgün olunur. İcmanın əmlakı yenidən müsadirə edilir. Bəzi icmalar  böyük itki verdiyindən onları bir daha bərpa etmək mümkün olmur. Təqiblər 1949-cu ilə kimi davam edir. 1956-cı ildən sonra ölkədə siyasi abı-havanın yumşalması­na baxmayaraq, bəhai icmalarının açıq fəaliyyəti qeyri-mümkün şəraitdə idi. İcma üzvləri müxtəlif mənzillərdə on-on iki nəfər­lik qruplar şəklində görüşmək məcburiyyətində idilər. Yerli Ru­hani Məhfil seçki yolu ilə deyil, möminlərin təklifləri əsasında formalaşırdı. Məhfil üzvlərinin sayı 9 nəfər deyil, 5-6 nəfər ilə məhdudlaşırdı. Xaricdəki dindaşlarla əlaqə yalnız 60-cı illərin ortalarında mümkün oldu. Bu əlaqələr şəxsi səviyyədə olub, təsadüfi xarakter daşıyırdı. Bayramlar, süud və mövlud günləri “ad günləri”, “yubileylər” adı altında keçirilirdi.

Andropovun qısa hakimiyyəti dövründə, 1982-ci ilin noyab­rında DTK-nın xüsusi qrupu Bakı şəhərində əməliyyat keçirərək, icmanın üç üzvünü həbs edib, onları 7 saat ərzində psixoloji təzyiq altında dindirirlər. Bu əhvalatdan sonra icma üzvlərinə bir yerə toplanmaq, hansısa tədbirlər həyata keçirmək qadağan edilir. 


1988-ci ildən Bəhai dini icmasının açıq fəaliyyəti üçün əlverişli şərait yaranır. 1989-cu ildə icmanın dövlətlə münasibətləri bərpa olunur. 1990-cı ildə Bakı Ruhani Məhfilinə, 1992-ci ildə isə Milli Ruhani Məhfilinə açıq   seçkilər keçirilir. 1993-cü ildə Bakı icması, 2001-ci ildə Sumqayıt icması, 2004-cü ildə isə Azərbaycan Bəhailərinin Milli Ruhani Məhfili  dövlət qeydiyyatına alınır. Bununla da Azərbaycan Bəhai dini icması dövlətlə münasibətlərində yeni mərhələyə qədəm qoyur. 

 

Türküstan

 İranda babilər hərəkatı (1844-1852) yatırılandan sonra Babi dinin ayrı-ayrı nümayəndələrinin təqiblərdən qaçıb Türküstan torpağında məskunlaşmasına dair məlumatlar vardır. Yazılı mənbələrdə 1882-ci ildə Aşqabad şəhərində İrandan mühacirət etmiş bəhailərin yaşadığı göstərilmişdir. 1890-cı ildə mühacirlərin sayı min nəfər olub, şəhər əhalisinin 10%-dən çoxunu təşkil edirdi. Şəhərdə icmaya məxsus kitabxana və oxu zalı, iki məktəb və iki uşaq bağçası, xəstəxana və qəbirstanlıq vardı. Bəhai məktəbləri dini mənsubiyyətindən asılı olmayaraq bütün uşaqların, həm oğlanların, həm də qızların üzünə açıq idi. O zaman Türküstan əhalisinin 90 faizdən çoxu savadsız olduğu halda, bəhailər arasında sa­vad­lılar 95 faiz təşkil edirdi. İcma “Şərqin Günəşi” jur­nalını buraxır, müxtəlif xeyriyyəçilik işləri ilə məşğul olurdu. 1895-ci ildə Aşqabadda ilk Yerli Ruhani Məhfilə seçkilər keçirilir. Elə həmən il müxtəlif dinlərə mənsub insanlar arasında qarşılıqlı anlaşma yaratmaq və onların fəaliyyətini ictimai və humanitar fəaliyyətə yönəltməyə çalışan bəhai gənclərindən ibarət qrup yaradılır.

Bu dövrdə Aşqabad icması uğurla inkişaf edirdi. Tezliklə şəhər Bəhai Elmi Düşüncəsinin mərkəzlərindən birinə çevrilir. Onun üzvləri arasında 1889-1894-cü illərdə Aşqabadda yaşamış məşhur alim Mirzə Əbül-Fəzl Gülpayqani də daxil olmaqla bir çox görkəmli şəxslər var idi. 1902-ci ildə Əbdül-Bəha Aşqabadda İbadət Evi tikmək göstərişini verir. Hələ XIX əsrin 80-ci illərində bəhailər İbadət Evi tikmək üçün torpaq sahəsi almışdılar. Əbdül-Bəha layihəni təsdiqləyir, onun texniki təsvirləri rus memarı Volkov tərəfindən tamamlanır.1907-ci ildən başlayaraq, məbəddə həftəlik dualar oxunur və bəhai bayramları qeyd olunurdu.

Tədricən bəhai icmaları Səmərqənddə, Daşkənd və Buxarada yaranır. Mənbələr sübut edir ki, bəhai icmaları Türküstanın bu şəhərlərində bir qədər əvvəl də olmuşdur. Bəhaullahın sağlığında Mirzə Əbül-Fəzl Səmərqəndə səfər edəndə Bəhai dini bu qədim şəhərdə artıq mövcud idi. Mirzə Əbülfəzl 1892-ci ildə Səmərqənddə olarkən təbrizli Mirzə Heydər Əlinin suallarına cavab olaraq “Fəsl-ül-xitab” (“Etibarlı dəlil”) kitabını yazmışdır. 1910-cu ildə Səmərqənd Bəhai icması özünün ilk Yerli Ruhani Məhfilini seçir, məktəb və mərkəz tikir.   

Daşkənddə Bəhai icması kitabxanaya, fars və rus dilli məktəblərə dəstək verir və dövlət orqanlarının icazəsi ilə böyük yığıncaqlar keçirirdi. Daşkənddə kitabxana-tədris zalı və “Vəhdət” (“Birlik”) adlı Bəhai nəşriyyatı açılmışdı. Şəhərdə təxminən 1900 bəhai məskunlaşmışdı. Bəhaullahın fars və ərəb dillərində 1916-cı ildə nəşr olunmuş duaları və yazıları bu günə qədər gəlib çatmışdır.

Qarşılıqlı yardım, bilik və bacarıqların yayılması, ən əsası isə xidmət ruhunda vicdanla işləmək icma üzvlərinə həmin illərdə yoxsulluğun öhdəsindən gəlməyə imkan verdi. O vaxta qədər İranlı mühacirlərdən ibarət olan icma, öz hüdudlarından kənara çıxaraq müxtəlif millətlərin nümayəndələrini özünə cəlb etdi. Amma bir neçə ildən sonra digər dinlərin ardıcılları kimi bəhailər də hökumət tərəfindən təqiblərə məruz qalır. Represiyalar dalğası bütün Türküstanı büryür. 1938-ci ilin fevralında təkcə Aşqabadda bir gecədə 500 nəfər bəhai həbs edilir. Həbslər Daşkənd, Səmərqənd, Buxara və digər icmaları da əhatə edir. 1936-cı ilə qədər Sovet hökumətinin vaxtaşırı repressiyalarına baxmayaraq, Daşkənd, Səmərqənd və Buxarada qadın və uşaqların da daxil olduğu bəhai icmaları fəaliyyət göstərirdi. 1937-ci ildən sonra icma şəklində fəaliyyətlər dayandırılır və icmaların əmlakı dövlətin mülkiyyətinə keçir. Aşqabaddakı İbadət Evi 1938-ci ildə müsadirə edilir və on il ərzində muzey kimi fəaliyyət göstərir. 1948-ci ildə baş verən dağıdıcı zəlzələ məbədə qismən ziyan vurdu. Zəlzələnin 9 ballıq gücünə baxmayaraq, günbəzli məbədin mərkəzi silindri zədələnmir və məbəd bütün şəhərdə sağ qalan bir neçə binadan biri idi. 1963-cü ildə bir çox dini binalar kimi Aşqabaq Bəhai məbədi də dağıdıldı. Yazılı mənbələr görə 1946-cı ilə qədər bütün Türküstanda yalnız Aşqabad, Səmərqənd və Daşkənd icmalar qalmışdı. Qalan icmalar böyük insan itkiləri səbəbindən öz fəaliyyətlərini dayandırmışdı.

Qazaxıstanda Bəhai dinin yayılması xüsusi şəraitdə baş verirdi. 1937-38-cu və  1945-1953-cü illərdə Azərbaycan, Türkmənistan və Özbəkistandan bir çox ailələr Qazaxıstanın Petropavlovsk, İrtışsk, Pavlodar, Çilik və digər şəhərlərinə sürgün edilirlər. Bununla da bu türk torpağında ilk bəhai icmaları ortaya çıxır. Sovet İttifaqında dini fəaliyyətlə bağlı ciddi məhdudiyyətlərə baxmayaraq, Bəhai dinin ardıcılları Qazaxıstan torpağında öz inanclarına sadiq qalmaqda, təlimlərinin prinsiplərinə əməl etməkdə və ətraf mühitin inkişafına töhfə verməkdə davam edirdilər. Sərt nəzarət rejiminə baxmayaraq, bəhailər görüşməkdə, bayramları və müqəddəs günləri birlikdə qeyd etməkdə davam edirdilər. Ailələrdə uşaqların intellektual və ruhani tərbiyəsinə xüsusi diqqət yetirilirdi. 


1954-cü ildə bütün SSRİ ərazisində sərt rejim yumşaldılır və Qazaxıstanda sürgün həyatı yaşayan bəhailər Mərkəzi Asiya və Azərbaycana köçmək və əvvəlki yaşayış yerlərinə qayıtmaq imkanı əldə edirlər. Reabilitasiyadan sonra bir çox ailələr vətənlərinə qayıtsalar da, bəzi ailələr Qazaxıstanda yaşamağa davam edirlər. 

1963-cü ildən etibarən Qazaxıstanda məskunlaşmış dindarlar bayramları və müqəddəs günləri qeyd etmək üçün toplaşa bilirlər. Digər ölkələrdə yaşayan dindaşları ilə kəsilmiş əlaqələr  yenidən bərpa olunmağa başlayır. 

Sovetlər ittifaqının dağılması ərəfəsində Türküstan torpağında rejim bir qədər də yumşaldılır. 1990-cı illərin əvvəllərində Türkmənistan və Özbəkistan icmalarının Milli qurumları dövlət qeydiyyatından keçir. Sonrakı illər Səmərqənd, Daşkənd, Buxara, Nəvai, Qarşi, Cizzak, sonralar Oxanqaron və Namanqanda rəsmən dövlət qeydiyyatına alınır.











Foto: casp-geo.ru / Türkmənistan bəhailəri


1990-cı ilin oktyabrında reabilitasiya olunmuş dindarların ailələrindən ibarət Almatı icması əsasında şəhərin ilk Yerli Ruhani Məhfili seçilir. 1994-cü ildə isə Qazaxıstan Bəhailərinin Milli Ruhani Məhfilinə seçkilər keçirilir və həmin ildə qurum dövlət qeydiyyatına alınır. 2002-ci ilə qədər artıq 19 Bəhai icması Qazaxıstanın ədliyyə orqanlarında dövlət qeydiyyatından keçir. 

Bəhai dini Qırğızıstanda Sovet İttifaqının dağılmasından sonra yayılmağa başladı. Qırğızıstanın Bəhai İcması 1992-ci ildən Qırğızıstan Respublikasının Ədliyyə Nazirliyində qeydiyyata alınmışdır. Hazırda Bişkek icması Türküstanda sürətlə inkişaf edib, genişlənən bəhai icmalarından biri hesab edilir.

ДРУГИЕ НОВОСТИ
ВСЕ НОВОСТИ
17:26Nizip Ticarət Palatasına üzv iş adamlarından ibarət nümayəndə heyəti Azərbaycan-Türkiyə İş Adamları Birliyinin qonağı olub.16:57Лиля Брик- муза Владимира Маяковского17:03PEZEŞKİYANIN 1001 DƏRDİ VƏ EHTİMALLAR13:49Hz. İsa (ona salam olsun) nə üçün atasız doğulub?14:53КУШАНСКОЕ ЦАРСТВО – БУДДИСТСКАЯ ИМПЕРИЯ ЦЕНТРАЛЬНОЙ АЗИИ И ИНДИИ17:56İranda yaşayan xalqlar dövlətçiliyə təhdididirmi?10:40Pezeşkiyanın hicab problemləri10:03İRANDA FUNDAMENTALİSTLƏR GÜCLƏRİNİ GÖSTƏRİRLƏR14:24TÜRK DÜNYASI VƏ BƏHAİ DİNİ08:51KKTC, TDT Sivil Koruma Mekanizması’nda tam üyelik hakkı kazandı08:32Bahçeli: Türkiye, Azerbaycan ve KKTC’nin ortak alfabeye hazır olması Türk birliğinin müjdesidir17:14Кимакский каганат – кочевая империя Центральной Азии11:51İRAN PREZİDENTİNİN İLK GERİ ADDIMI20:39Dünya xalqları irqindən və dinidən asılı olmayaraq bir səmavi Mənbədən ilham alır17:59Кто определит итог выборов президента США: лобби или "колеблющиеся" штаты?13:57Мискинджа - Мискискар19:46В Туркменистане широко отметили Праздник туркменского алабая12:17Azərbaycanda xristian olmaq17:57Запреты у кыпчаков.16:57Амбициозный проект Илона Маска Starship: на пути к космическим путешествиям будущего18:01Тибет и Великая Степь в XIII-XX вв.15:17کمال17:40ЕС ввел санкции против представителей властей АТО Гагаузия12:11Dilənçiliyin sosiologiyasına dair qeydlər: ilahi təhdid və mənəvi terror11:59امام علی (ع)14:36В Баку подключились к международной акции "Диктант на лезгинском языке"13:35Geyim və əxlaq haqqında19:37Глава МИ-5 заявил о росте угроз со стороны России и Ирана17:17İranın "Mehestan" partiyası Azərbaycanın Zəngəzur dəhlizi ilə bağlı planlarının qarşısını almaq üçün qəti addımlar atmağa çağırır14:09“Azərbaycan İranın başıdır, baş gedəndə bədən də gedər... General Şadan”09:48İran dini, yaxud dünyəvi dövlət olmasından asılı olmayaraq etnik və dini əyləci əlində saxlayacaq.16:32Организация тюркских государств: 15 лет единства и прогресса20:05Авраам Шмулевич: Иран не в состоянии нанести серьезный удар по Израилю18:38Azərbaycanda Roş Ha Şana bayramı ərəfəsində yeni yəhudi təqvimi dərc olunub15:17Расул Гьамзатова икрам авунай15:08XIX əsr ləzgi ədəbiyyatının məramı13:02Уйгурское национальное движение и Китай в ХХ веке15:32Белорусский народный праздник урожая "Багач" отпраздновали в музее Янки Купалы в Вязынке15:00Многовековая традиция: узбекский плов14:01Etnik kimliyi müəyyənləşdirən DNA nəticələri reinkarnasiya fəlsəfəsinin maddi təzahürüdür.12:59İmam Ali (a.s.) : " ...Sizinle savaşanlarla savaşın."18:24НОГАЙЦЫ В XV-XVIII ВВ.20:11İMAMQULUKƏND11:32Геенна изначально приготовлена не для людей, а для дьявола и его последователей – падших ангелов10:50Cəhənnəm əvvəlcə insanlar üçün deyil, şeytan və onun ardıcılları — yəni düşmüş mələklər üçün hazırlanıb17:41PARA NASIL CEZBEDİLİR?17:34САМОУНИЧТОЖЕНИЕ И БОЛЕЗНЬ19:59İran dövlətinin Bəhai icmasını zəiflətmək və məhv etmək siyasəti davam edir18:05Результаты ДНК и реинкарнация17:57В Турции найдена цилиндрическая печать возрастом около 4 тыс. лет17:00Архаизм Талибана: куда уходят корни одиозного отношения к женщинам в Афганистане22:14Митрополия Молдовы - о паломничестве священников в Россию: У них не было политических целей12:06KUANTUM BİLİNCİ TEORİSİ, AŞKINLIK, KUANTUM PSİKOLOJİSİ VE KURAN AYETLERI11:27"Sionist İsrail və Şeytan Amerika" İranı necə xilas etdi?17:43Ata Atun İngiliz Arşivlerinde Kıprısla İlgili Neler Buldu14:47Сборная Казахстана по кокпару начала первые тренировки на стадионе Игр кочевников в Астане12:04Tbilisidə Qafqaz Kürdlərinin I Beynəlxalq Elmi-Praktiki Konfransı baş tutub.20:29Нафталиевы и Шамиловы — первые горско-еврейские поселенцы Кабарды15:37В Ташкенте состоялась встреча президентов Азербайджана и Узбекистана с представителями деловых кругов двух стран15:27От Еленендорфа до Гейгёля18:11"BİRİNCİ və İKİNCİ" XOŞBƏXTLİK yaxud UTANCAQLIĞIN FƏLSƏFƏSİ!16:08Азербайджан и Казахстан проводят совместные учения «Алтын кыран-2024»21:43Проанализированы возможности Каракалпакстана и определены дальнейшие задачи17:27Погромы в Британии стали итогом исламофобской пропаганды21:04Период Яхьи Синвара в сопротивлении19:32КЕМ БЫЛИ ДИ И ЖУНЫ? Внутренняя Азия и Южная Сибирь от пришествия индоевропейцев до империи Хунну19:42Кыргызские женщины сохраняют традицию головного убора «элечек»20:43Президенты стран Центральной Азии на встрече в Астане выступили за продвижение общих интересов20:03Итоги выступления спортсменов из Центральной Азии на Олимпиаде — 202415:03В Баку отметили День Абая - Bakıda Abay Günü qeyd olunub14:55Бакуда Абай күні аталып өтті15:19СЛАВЯНЕ В ДЕШТ-И КЫПЧАКЕ19:07Великобритания сосредоточилась на защите Израиля военным присутствием в Средиземноморье и на Ближнем Востоке11:41Azərbaycanda etnik talışlar türkdilli toplumda özünü necə hiss edir15:05تئوری آگاهی کوانتومی، استعلایی ، روانشناسی کوانتومی و آیات قرآن14:50ТОТЕМЫ У КЫПЧАКОВ11:38Азербайджанские ковры в Музее Ислама, в Иерусалиме15:00Чем обернется для региона убийство лидера ХАМАС?10:49Исчезнувшие народы. Авары10:29Как будет формироваться внешняя политика Ирана в эпоху Пезешкиана?14:05ЭТНИЧЕСКАЯ СТРУКТУРА ВОЖДЕСТВ «ЛУКОМОРСКИХ КЫПЧАКОВ»11:19«Йаум Азым» – День Великий14:35Qasım Qasımzadənin ədəbi-elmi portreti16:02MULTİKULTURALİZM MƏRKƏZİNDƏ “AZƏRBAYCANDA YAŞAYAN TATLARIN ETNO-KONFESSİONAL TARİXİ” MÖVZUSUNDA TƏDBİR KEÇİRİLİB15:37А.Клесов: Древние арии - кто они были и откуда?12:33В Монголии проходит VII Международный фестиваль исполнителей на Морин Хууре15:09Исторические традиции кыргызского народа: «Кыргызское кочевье»14:47Pulu necə cəlb etməli və saxlamalı?14:33MÜKEMMELLİK13:16От кыпчаков к казахам. Политическая история Восточного Дешт-и-Кыпчака в XIII – начале XVI в.13:27"Эй, джони ман". Как Полад Бюльбюль-оглы и Орифшо Орифов дали концерт в Таджикистане13:12Как вызвать дождь в Таджикистане? Проводим специальные таджикские обряды12:52Христианство в Кавказской Албании17:05Состоялся первый Курултай по этнотуризму "Кочевой путь Гянджабасара и традиции кочевья: по следам предков"11:36CAMAL LƏLƏZOƏ - ƏDİB, ŞAİR, TƏNĞIDƏKƏ...11:17Кыпчаки в христианском мире (вопросы адаптации и ассимиляции).15:54İsrail'in askere almaya çalıştığı Ultra Ortodoks Yahudiler kimler, neden direniyorlar?15:19آگاهی «متفاوت» انسان دشت نشین زمان و مکان را تعریف می کند15:06Moscow’s New Language Policy Document Drops All References to Problems of Non-Russian Languages Contained in 2021 Draft12:33Cостоится первое официальное заседание Satellite Rotary Club Baku İnternational Shahdag Qusar15:34Iran recruits former Afghan soldiers for Middle East conflicts10:32İranda 14-cü prezident seçkiləri keçirilir19:15Битвы империй за Азербайджан (XIII-XV вв.)19:00Наследники культуры Золотой Орды. Опыт исторической биографистики деятелей культуры тюрко-татарских государств15:45Башкортостан в ХХ – XXI вв.21:15Турецкий преподаватель изготавливает тюркские музыкальные инструменты в мастерской вуза в Бишкеке21:06Гнезда, насчитывающие столетия: «птичьи дворцы» Османской империи18:52Национальный татарский праздник Сабантуй отметили в Азербайджане17:32Туркменская литература. Попытка исторической биографистики17:05Праздник "Тун пайрам" прошел в Хакасии16:04Bir İranlıyla İletişim Kurmak Şatranç Oyununa Benzer Veya İranlıların Psikolojik Portresi15:57Стремление к совершенству – естественное желание09:58İranda 14-cü prezident seçkiləri18:36Крымскотатарская поэзия ханского периода. Опыт исторической биографистики12:49ЧЕРКЕСЫ МЕЖДУ ТЮРКАМИ И РУССКИМИ19:04İRANDA İSLAHATÇILAR İSLAHATÇI OLSALAR, MƏSUD MƏSUD OLAR19:18Суть еврейских праздников. Шавуот: обретение свободы19:15Суть еврейских праздников. Шавуот: Тора жизни23:4412 ИЮНЯ-ДЕНЬ НЕЗАВИСИМОСТИ РОССИИ15:03Социально-философское наследие Махтумкули Фраги: преемственность идей мира, гуманизма и национального единства13:50КАБАРДИНЦЫ МЕЖДУ ТЮРКАМИ И РУССКИМИ16:57Bəhai icması və Dini Komitənin birgə “Qlobal sülh: Elm və dinin vəhdəti” mövzusunda elmi-praktik konfransı keçirilib16:01DÖVLƏT KOMİTƏSİNİN SƏDRİ BEYNƏLXALQ BƏHAİ İCMASININ BMT-DƏKİ BAŞ NÜMAYƏNDƏSİ İLƏ GÖRÜŞÜB15:01КРЫМСКИЕ ТАТАРЫ И КНЯЖЕСТВА ЦЕНТРАЛЬНО-ВОСТОЧНОЙ ЕВРОПЫ 1538-1713.09:06Bozkır insanının "farklı" bilinci zamanı ve mekanı tanımlar18:52ТАЛАНТ, ПРЕДАННОСТЬ И СОСТРАДАНИЕ ХИРУРГА КАМИЛЯ АБДУЛЛАЕВА15:32Татары под властью русских 1552-1913 гг.10:08Qüds, Azərbaycan və Dağlıq Qarabağ17:01“ANAJ” saytının beynəlxalq məsələlər qrupu Azərbaycan Respublikasını Şah İsmayıl Xətaiyə sahib çıxmaq əzmində ittiham edir.15:32«АЗ ХУРОСОНАМ КАШИДӢ, ТО БАРИ ЮНОНИЁН…». Ба гиромидошти хотираи мутафаккири бузурги тоҷик мавлоношиносони ҷаҳон дар Париж ҷамъ меоянд15:00Изучение этнических стереотипов в среде грузинской молодежи («свои – чужие” в обществе)13:53Məqtəl ədəbiyyatının nümunəsi kimi Məhəmməd Füzulinin “Hədiqətüs-süəda” əsərinə metodoloji yanaşmanın özəllikləri09:27Osmanlı dövlətində qeyri-müsəlmanlara qarşı münasibət09:17Раскрытие сокровенного: Общее и частное при даровании Торы09:06Недельная глава «Бемидбар». Лиминальное пространство21:21«КОХИ НАВРУЗ» – СОВРЕМЕННОЕ ТУРИСТИЧЕСКОЕ ЧУДО ТАДЖИКИСТАНА22:43В Таджикистане заблокированы сайты террористических и экстремистских организаций, также запрещён ввоз их литературы21:06В Азербайджане прошел прекрасный татарский национальный праздник "Карга боткасы".20:42İran prezident seçkilərinə hazırlaşır09:27როგორია აკაკი წერეთლისა და ნატალია ბაზილევსკაიას ერთადერთი ვაჟის ისტორია21:07İRAN ASSİMİLYASİYA SİYASƏTİNİ DAHA İSRARLA DAVAM ETDİRİR19:29Ləzgi-Azərbaycan ədəbi əlaqələrinin möhkəm dayaqlara söykənmiş zəngin tarixi əsrlərin dərinliklərinə gedib çıxır.19:21В Шуше состоялось заседание министров образования Организации тюркоязычных государств19:11Irak Türkleri – Azerbaycan İlişkilerinde Yeni Ufuklar18:33Azerbayacan’nın resmi olarak KKTC’yi tanımak için kendi ülke çıkarlarına uygun bir zamanı beklediğine işaret etmektedir.21:11Загрязненный воздух и шум в раннем возрасте увеличивают риск психологических расстройств20:28Bab və babilik: Bir tarixi hadisənin izi ilə17:37DOKUZ OĞUZ DESTANI BAZINDA TÜRK DESTANLARINDA VE KUTSAL KİTAPLARDA İNSANIN YARATILIŞI12:53Talış folklor mahnılarının tədqiqatçıları arasında xalq artisti və pedaqoq Zümrüd xanım Məmmədovanın rolu12:39Политическая ситуация в Иране после гибели Раиси15:13SÜLEYMAN STALSKİ "DƏRƏYƏ SU GƏLDİ DEYƏ"-СТIАЛ СУЛЕЙМАН "КlАМУ САДРА СЕЛНА ЛУГЬУЗ"15:06Dahi rus şairi haqqında yeni kitab - “Bəşəri poeziyanın əbədiyyət günəşi”12:26MƏHƏMMƏD HÜSEYN ŞƏHRİYARIN ANASI20:53“Ekoloji mədəniyyət, mənəvi dəyərlər və vətəndaş cəmiyyətinin həmrəyliyi”» mövzusunda respublika kulturoloji seminar keçirilib.11:55Derheqa nivîskar Şamîlê Sêlim Esgerov (1928-20.05.2005)09:53Zümrüd Məmmədovanın yubileyinə həsr olunmuş elmi-seminar keçirilmişdir.19:58Европейские страны и палестинское государство: на пути к коллективному признанию?19:44İRADƏ MƏLİKOVANIN “MƏN FƏXR EDİRƏM Kİ, AZƏRBAYCANLIYAM” KİTABININ TƏQDİMATI KEÇİRİLİB20:13Бронзовый медальон Султана Мехмета Фатиха продан на аукционе в Лондоне за 1,4 миллиона фунтов стерлингов13:28Çöl adamının “fərqli” şüuru zamanı və məkanı müəyyən edir00:31İRANDA HAKİMİYYƏTİN YENİ SOSİAL BAZA AXTARIŞI19:15Türkiye, Greece strengthening mutual understanding on fighting terrorism: President Erdogan18:58Сможет ли Греция правильно оценить видение Турцией перспектив сотрудничества?18:48AZERBAYCAN DEMOKRAT FIRKASININ DEVLETÇİLİK SİYASETİ (1945-1946)18:25AZƏRBAYCAN DEMOKRAT FİRQƏSİNİN DÖVLƏTÇİLİK SİYASƏTİ (1945-1946-CI İLLƏR)19:41RUSİYA ATOM BOMBASI ATMAQLA, İRAN DA ONU YARATMAQLA TƏHDİD EDİR19:44Пробуждение природы в Турции отмечают традиционным цыганским фестивалем Какава21:20Güney Azerbaycan folklorunda halkın hayatı ve ulusal kimlik işaretleri21:123.Mikro Dünya Savaşı16:46Şərqşünaslıq İnstitutunda “44 günlük Vətən müharibəsi İran mediasında” kitabı çapdan çıxıb14:42MİLLİ ADƏT-ƏNƏNƏLƏRİN QORUNMASI MULTİKULTURALİZMİN BAŞLICA ŞƏRTİDİR14:35FARS SÖZÜ FƏ BU SÖZ OLAN SÖZ BİRLƏŞMƏSİ FARSLARIN MİLLİ KİMLİYİNİN QORUYUCUSUDUR17:21KANT VƏ TANRI MÖVCUDLUĞUNU SÜBUT ÜÇÜN PRAKTİKİ SƏBƏB17:09İRANIN DOSTU KİM, DÜŞMƏNİ KİM19:31ASELSAN меняет ситуацию в области радиоэлектронной борьбы13:21Новые горизонты в отношениях Турции и Ирака16:38В Центральной Азии появился запрос на новое региональное объединение10:59Закрыли ли Иран и Израиль вопрос взаимного противостояния?21:30Təzadlı İran19:52«Неожиданный шаг»: почему Таджикистан и Турция отменили безвизовый режим?13:46Иракские езиды отмечают Чаршама Сарсале (Çarşemа Serê Salê) «Праздник красной среды», в тяжелых лагерных условиях09:13Китайская философия: влияние на современную культуру и общество09:07Взгляды некоторых курдских писателей в отношении концепции Ницше о морали09:02Что можно ожидать от конфронтации Израиля с Ираном?20:17Экологи: Афганский канал Кош-Тепа ударит по водоснабжению всех стран в бассейне Амударьи18:15İranın əsl üzü22:59В Иране произошло нападение на военный объект КСИР и полицейские участки19:43ТЕОРИЯ КВАНТОВОГО СОЗНАНИЯ, ТРАНСЦЕНДЕНТНОСТЬ, КВАНТОВАЯ ПСИХОЛОГИЯ И КОРАНИЧЕСКИЕ АЯТЫ18:54İRANDA XALQ HÖKUMƏTİNİN XALQI VƏ ONUN "DÜŞMƏNLƏRİ"- DAXİLİ İSTİKBARI12:33«Пурым не свято, а троска не хвароба»: март 1924-го14:13Езиды отмечают праздник наступления нового года «Клоча Саре Сале»13:19Астрономы создали новую карту Вселенной с 1,3 млн сверхмассивных черных дыр18:13LƏZGİ ÇÖRƏYİ - ХЬРАН ФУ11:13Alagöz kəndində XIII əsrə aid Yəhudi (Xəzər?) qəbiristanlığı.21:38Что стоит за решением США построить порт в Газе?19:06İRAN ÖZ AMPLUASINDA20:44Цифровая зависимость ухудшает как физическое, так и психическое здоровье20:15Fransanın İrana qarşı tarixi düşmənçiliyi20:25С грустью вдыхая людей безразличие, Ангел страдает в собачьем обличии…21:58«ТРАДИЦИОННЫЕ КАЛЕНДАРНЫЕ ОБРЯДЫ ТАТАРСКОГО НАРОДА»
САМОЕ ЧИТАЕМОЕ
  1. Dünya xalqları irqindən və dinidən asılı olmayaraq bir səmavi Mənbədən ilham alır
  2. Azərbaycanda xristian olmaq
  3. TÜRK DÜNYASI VƏ BƏHAİ DİNİ
  4. В Баку подключились к международной акции "Диктант на лезгинском языке"
  5. Кимакский каганат – кочевая империя Центральной Азии
  6. KKTC, TDT Sivil Koruma Mekanizması’nda tam üyelik hakkı kazandı
  7. İranın "Mehestan" partiyası Azərbaycanın Zəngəzur dəhlizi ilə bağlı planlarının qarşısını almaq üçün qəti addımlar atmağa çağırır
  8. امام علی (ع)
  9. Dilənçiliyin sosiologiyasına dair qeydlər: ilahi təhdid və mənəvi terror
  10. کمال
  11. Geyim və əxlaq haqqında
  12. Тибет и Великая Степь в XIII-XX вв.
  13. Мискинджа - Мискискар
  14. Амбициозный проект Илона Маска Starship: на пути к космическим путешествиям будущего
  15. ЕС ввел санкции против представителей властей АТО Гагаузия
  16. Запреты у кыпчаков.
  17. İRAN PREZİDENTİNİN İLK GERİ ADDIMI
  18. Кто определит итог выборов президента США: лобби или "колеблющиеся" штаты?
  19. Bahçeli: Türkiye, Azerbaycan ve KKTC’nin ortak alfabeye hazır olması Türk birliğinin müjdesidir
  20. В Туркменистане широко отметили Праздник туркменского алабая
  21. İRANDA FUNDAMENTALİSTLƏR GÜCLƏRİNİ GÖSTƏRİRLƏR
  22. Pezeşkiyanın hicab problemləri
  23. Глава МИ-5 заявил о росте угроз со стороны России и Ирана
  24. КУШАНСКОЕ ЦАРСТВО – БУДДИСТСКАЯ ИМПЕРИЯ ЦЕНТРАЛЬНОЙ АЗИИ И ИНДИИ
  25. Hz. İsa (ona salam olsun) nə üçün atasız doğulub?
  26. İranda yaşayan xalqlar dövlətçiliyə təhdididirmi?
  27. PEZEŞKİYANIN 1001 DƏRDİ VƏ EHTİMALLAR
  28. Nizip Ticarət Palatasına üzv iş adamlarından ibarət nümayəndə heyəti Azərbaycan-Türkiyə İş Adamları Birliyinin qonağı olub.
  29. Лиля Брик- муза Владимира Маяковского
ОПРОС

Где будете встречать Новый год?


 
«    Dekabr 2024    »
B.e.Ç.a.ÇC.a.CŞB
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
ГАЛЕРЕЯ